Vyhledávání

spirála

 

Popis:

I když spirála není acro režim, piloti, kteří chtějí létat acro, se ji musí naučit jako první.

Spirála je skutečně nejefektivnější letový režim pro ztrátu výšky. Během spirály je pilot zhruba na stejné úrovni s kluzákem, náběžná hrana směřuje k zemi (rovnoběžně s horizontem). Pilot rotuje velmi rychle kolem středu otáčení umístěného blízko kluzáku. Klesání může být větší než 20 m/s a pilotova obvodová rychlost 110 km/h. To vytváří opravdu velké přetížení.

 

Uvedení:

Přesunout váhu vykloněním doprava a postupně začít brzdit pravou brzdou. Kluzák se začne otáčet a zrychlovat do spirály. Pokud budete zvyšovat tah za brzdu dál, náběžná hrana se sklopí k zemi, zvýší se klesání a začne odstředivá síla jako v pekle ...

MUSÍTE SE UČIT TENTO REŽIM POSTUPNĚ! ZPOČÁTKU CVIČENÍ PROVÁDĚJTE POZE OSTRÉ ZATÁČKY S MENŠÍM NÁKLONEM A BRŽDĚNÍM, ABYSTE SE NAUČILI BEZPEČNÉ UKONČENÍ SPIRÁLY.

 

Ukončení:

Vzhledem k vysoké stabilitě konstrukce kluzáku stačí, pokud se usadíte vzpřímeni uprostřed sedačky a uvolníte brzdy, obvykle kluzák spontánně během několika otáček ukončí spirálu. Můžete také pomoct tahem vnější (v našem případě vlevo) brzdy.

ALE!

Mnohé z kluzáků, a to zejména těch s nízkou štíhlostí (DHV 1-1-2) jsou "spirálově nestabilní"! To znamená, i když uvolníte brzdy v rychlé spirále (řekněme při rychlosti opadání nad 14 m / s), místo ukončení zrychlí ještě více a zakousne se nastálo. Pouze zásah pilota ukončí spirálu! Říká se tomu "nosem dolů" nebo spirála "přes nos". Pokud se to stane, zatáhněte za vnější brzdu opravdu tvrdě (i pomocí obou rukou!), případně zapumpujte symetricky oběma brzdama tak silně, jak to jen jde, abyste dostali kluzák ze stabilního režimu.

 

Nebezpečí  ! ! !

Absolutně největší nebezpečí sestupné spirály je, když ji nemůžete ukončit a přibližujete k zemi velmi vysokou rychlostí (i víc než 70 km / h!). V tomto případě, pokud jste blíž než 300 metrů nad zemí, ihned vyhoďte záložák, jinak pravděpodobně zemřete i když dopadnete do vody !!!

Při spirále nosem dolu působí na pilota vysoké přetížení (více než 4 G!). Vzhledem k dlouhodobějšímu zatížení dojde k odkrvení hlavy a to může vyvolat nejdříve ztrátu vidění, pak případně až ztrátu vědomí, což se v tomto případě rovná se smrti!

Testy DHV kluzáků - chování ve spirále se provádějí jen do 14 m/s. Takže po dalším zvýšení rychlosti klesání, může být chování kluzáku ve spirále velmi odlišné!

Každopádně, velmi velký kolaps kluzáku dostanete vždycky při rychlém ukončení spirály, bez postupného vytrácení energie a nebudete mít situaci kontrolu.

 

Buďte velice opatrní a učte se tento režim postupně!

 

 

-->

 Hezky provedená spirála z pohledu pilota 

 

 

-->

 Spirála utažená tak, že náběžná hrana kluzáku směruje téměř kolmo k zemi. Klesání může být větší než 20 m/s a pilotova obvodová rychlost 110 km/h. To vytváří opravdu velké přetížení. Pozor ať Vás to nepřekvapí. Některé typy kluzáku se mohou  "kousnout" a nemusí se spirály vyjet.

 

-->

POZOR na provádění jakých koliv manévrů nízko nad zemí !!!

© 2010 Paragliding-4U

Tvorba www stránek zdarmaWebnode

Paragliding kurz - Základní škola Létní