Vyhledávání

asymetric sat

 

Popis:

Tento trik byl vymyslel a předvedl Raul Rodriguez v roce 2000. Je to SAT, který začíná symetrickou 360 (Spirálou). Osa rotace je strmá (pohybuje se kolem 135 stupňů), takže pilot se přehupuje nad a pod úroveň padáku. Zpravidla se energie vyčerpá po několika otáčkách. Asymetrický SAT je dokonalým tréninkem pro tumble, takže jestli se ho chcete naučit, musíte být machr na asymetrický SAT! Během tohoto režimu zažijete přetížení 3-4 G, takže je výborné to poznat, vyzkoušet a zvyknout si na vyšší přetížení.

 

Uvedení:

Začněte dynamickou a dobře načasovanou Asymetrickou 360 (Spirálou) doprava. Po průchodu nejvyšším bodem v poslední asymetrické otáčce, chyťte levý popruh, rychle namotejte pravou brzdu (pokud to potřebujete u normálního SATU) a s extrémním náklonem zaberte do SATU doprava, v tu chvíli byste měli udělat další asymetrickou otočku (pokud zaberete přímo pod kluzákem). Měli byste zatáhnout za brzdy rychle a tvrdě, ale buďte opatrní, ať to nepřetáhnete do nechtěného MacTwistu!

Když budete zkoušet tuto figuru poprvé, začněte nakloněním a bržděním ještě dřív, než dosáhnete nejnižšího bodu. Uděláte tak Asymetrický SAT ne sice tak vysoký, ale více dynamický a bezpečnější. Potom můžete začínat později a později, aby byl vyšší.

Nebo

Můžete také začít z Wing-Overu se stejnou technikou, ale uvedení bude na stejné straně, jako jste udělali poslední otočku! Když to uděláte na druhou stranu, bude z toho spíš Tumble! Ve skutečnosti získáte víc energie z Asymetrické 360 (Spirály) než z Wing-Overu, takže je lepší zvolit první způsob. Nezapomeňte: rychlost = bezpečnost.

 

Pokročilé techniky:

Je možné udržet energii v Asymetrickém SATU i po několik otáček pomocí rytmického brždění. Zatáhněte znova víc za pravou brzdu hned, jakmile se začnete zvedat nahoru (v okamžiku, kdy máte pocit největšího přetížení) a povolte na opačné straně otáčky.

Pokud je vaše načasování špatné, Asymetrický SAT se přemění do normálního SATU, místo toho, aby si udržel energii nebo získal na výšce.

 

Ukončení:

Ukončení můžete provést 2 způsoby, v závislost na výšce Asymetrického SATU:

Pokud není Asymetrický SAT příliš vysoký, stačí držet brzdu a pohybová energie se přemění do jednoduchého SATU (když se energie vytrácí, můžete zatáhnou za brzdu trochu víc). Takže v tomto případě to ukončíte jako SAT. I když už se nepřehupujete nad křídlem, budete stále cítit, že to trochu v každé otáčce pulzuje!

Pokud jsou otočky vysoké (úhel je zhruba 135 stupňů nebo dokonce více) musíte pro zastavení rotace zabrzdit kluzák, stejně jako u tumblu. Obvykle uděláte bezpečně 2-3 otočky, záleží na vaší technice a typu kluzáku. Doporučuju ukončit toto provedení Asymetrického SATU po 2 otáčkách od začátku. Teprve později, až zdokonalíte techniku a získáte jistotu, že máte dostatek energie pro další otáčku(y), můžete se udržet i déle v asymetrickém SATU.

Mrkněte se na váš kluzák. Jak vypadá vrchlík v průběhu Asymetrického SATU z vašeho pohledu vůči obzoru, když se přehupujete nad a pod úroveň kluzáku (uvidíte zem a nebe za křídlem). Na konci druhé otáčky, když se kluzák blíží k obzoru (a chystá se vystřelit pod vás po třetí), zastavte ho pomocí obou brzd a ukončete Asymetrický SAT. Vlastně stále brzdíte na pravé straně a to dost výrazně, takže budete muset stáhnout pouze levou brzdu (někdy opravdu brutálně!). Uvolněte brzdy v okamžiku, kdy se kluzák zastavuje před vámi a zhoupněte se zpátky pod křídlo.

 

Nebezpečí  ! ! !

Nejdůležitější je správně načasovat ukončení. Nesnažte se o tuto figuru dřív, pokud vám nebude úplně jasné, co uvidíte z vaší vnitřní pozice (vůči kluzáku) kolem sebe (každopádně toto platí pro všechny akrobatické figury!). Jinak můžete snadno ztratit orientaci a pak nebudete vědět, co a kdy dělat. Když nezastavíte kluzák včas a on už začne nový okruh s nedostatkem rychlosti, energie bude scházet právě ve chvíli, kdy se ocitnete nad křídlem a pak dostanete obrovský kolaps, spadnete vedle vrchlíku nebo dokonce do šňůr! Vzhledem k velkým kyvům je mnohem těžší zabrzdit druhou stranu, ale pozor na přetažení, ať z toho není velký a neočekávaný MacTwist!

Během tohoto režimu je kluzák vystaven extrémně velkému zatížení. Ujistěte se, že máte kluzák v dobré kondici, aby vydržel tak vysoká přetížení, jinak se můžou šňůry nebo dokonce i některé části vrchlíku roztrhnout! Není to žádná velká sranda, když se přetrhne šňůra řidičky zrovna uprostřed figury ... Pak se snažte jen stabilizovat kluzák a přistát co nejrychleji za použití "D" popruhů. Když se přetrhne šňůra v "A" nebo "B" řadě, zatížení na zbytku se zvýší a budou následovat další. Pokud vrchlík přestane být bezpečně ovladatelný, neváhejte a použijte záložák!

asymetric sat

.

 

 

 

-->

© 2010 Paragliding-4U

Tvorba www stránek zdarmaWebnode

Paragliding kurz - Základní škola Létní