Vyhledávání

NOVINKY českých výrobců 2010

09.04.2010 14:01

 

AXIS - VEGA 3 (plánovaný EN C)

Třetí generace Vegy posunuje vysoký standard nastavený jejími předchůdci o krok dále. Zcela nová konstrukce vrchlíku  (štíhlost se zvýšila na 5.9) a nový profil přispívají k lepšímu výkonu a vyváženějším letovým vlastnostem. Vyvázání do 3 1/2 řad (podobně jako u Venus II) přineslo 15% úsporu celkového množství šňůr a ještě výraznější úsporu odporu díky bezopletům v horní galerii. Změnilo se i řízení, které má progresivnější chod a Vega 3 je také znatelně obratnější než její předchůdce. Posun ve výkonu a ovládání ale není vykoupen žádným kompromisem ve stabilitě a pasivní bezpečnosti, které zůstaly minimálně na stejně dobré úrovni. Vega 3 bude připravena k prodeji během dubna.

AXIS - MERCURY 3  (pevnostní test)

Závodní křídla od AXISu mají odjakživa jméno MERCURY. Letošní vysokovýkonná novinka s sebou nese několik pozoruhodných konstrukčních prvků a vylepšení. Vrchlík se štíhlostí 7.61 má nový profil a nový tvar ucha do "opačného" oblouku (někteří si jistě vzpomenou na legendární padák Bionic). Tvar odtokové hrany je vyztužen krátkými mezižebry. Další unikátní novinkou je dvojitý spodní potah na cca. 70% plochy, díky kterému se vrchlík i o takto vysoké štíhlosti nevlní ani při vysokých rychlostech v turbulenci. Kluzák je vyvázán  do 3 řad ve střední části, ve vnějších částech pouze do dvou - toto řešení umožnilo snížit celkovou spotřebu šnůr na neuvěřitelných 230 m. Nový Mercury 3 přináší závodním pilotům excelentní výkon spolu s vyváženými letovými vlastnostmi. Kromě obvyklé velmi dobré ovladatelnosti, podpořené dvojitým řízením, se kluzák vyznačuje vysokou stabilitou při max. rychlosti na speedu (65+ km/h).

AXIS - SIRIUS (EN B)

Nový tandem certifikovaný v kategorii EN-B. Vrchlík se štíhlostí 5.3 má rozloženou plochu 40.8 m2 a snese široké váhové rozpětí 120-220 kg. Popruhy jsou vybaveny trimy. Samozřejmostí je velmi snadný start a přistání. Velmi dobrá ovladatelnost, vysoká pasivní bezpečnost a nadstandardní výkon - to je trojice vlastností, které dělají ze Siria  tandem vhodný pro nejširší okruh pilotů.

GRADIENT- GOLDEN/ORBIT 3 (EN B)

Po celosvětovém úspěchu svého předchůdce Orbit2/Golden2, přichází Gradient s novým kluzákem Orbit3/Golden3 certifikovaném EN-B, LTF 1-2. Kluzák je nabízen v pěti velikostech 22-30, čímž pokryje celé váhové rozpětí. Orbit3 je nová konstrukce, která využívá zkušenosti získané od svých předchůdců, ale také rozdílných Orbit3 prototypů. Jedním z charakteristických znaků Gradient kluzáků je velmi dobře vyvážená zpětná vazba, kterou pilot dostává prostřednictvím kluzáku. Tahle vlastnost byla opět jednou z priorit při vývoji Orbita3. Pilot velmi dobře cítí co se s kluzákem při letu děje a je schopen reagovat s předstihem, přesně a přiměřeně. 

GRADIENT - BIGOLDEN/VECTOR 2 (EN B)

Po pěti letech prodeje mimořádně úspěšného tandemového kluzáku Vector (850 vyrobených kluzáků), přichází Gradient s novým tandemovým kluzákem Vector2. Ovladatelnost kluzáku byla vylepšena díky optimalizaci rozložení sil po rozpětí vrchlíku. Síla v řízení je oproti předešlému tandemovému kluzáku nižší a přesnější. Vector2 má mimořádně příznivou - snadnou charakteristiku startu za jakýchkoli podmínek. Vector2 je vyráběn standardně ve třech barevných kombinacích a novém barevném designu.

GRADIENT - AVAX XC3 (plánovaný EN D)

Právě se dokončují finální přípravy nástupce Avaxe XC2, který by měl plně odpovídat kategorii EN-D a být připraven k výrobě během dubna. Kluzák je vyvázán do 3 řad a má štíhlost 6,8.
Prototypy Avaxe XC3 obsadily obě první místa v soutěži XC Africa 2009, čímž potvrdily svůj velký potenciál konkurenceschopnosti soutěžním křídlům. Po ukončení soutěže pokračovaly úspěšně zatěžkávací zkoušky materiálu i výkonu v silném prostředí JAR. Obě křídla byla velmi stabilní v turbulencích i na vysokých rychlostech a oproti Avaxu XC2 je velmi zřetelný rozdíl zejména ve vyšší základní rychlosti a lepším klouzání.

MACPARA - MAC JET
MacJet je speciální motorový kluzák s reflexním (auto-stabilním) profilem, navržený pro pokročilé piloty, kteří hledají křídlo s velkým rozsahem rychlostí. MacJet má jednoduchý start a přistání, létá rychleji a výkonněji, než-li běžné kluzáky, přičemž nabízí mimořádnou stabilitu a obratnost. Průběh startu je charakteristicky jednoduchý pro všechny MAC PARA kluzáky. Vývojový tým kladl velkou pozornost na vztlak při startu a přistání. Možnost dobrého výkluzu a vztlakování při přistání výrazně zvyšuje bezpečnostní faktor a navíc zjednodušuje přistání za bezvětří a vysokém plošném zatížení.

SKY PARAGLIDERS - ATIS 3 (EN B, LTF 1-2)

ATIS 3 je novým (nový v kategorii i designem) kluzákem, jehož výkon je posunut k horní hranici kategorie EN B (LTF 1–2) a je tedy vhodný pro rekreační a rekreačně sportovní létání, pro všechny, kteří ocení hravost, sportovnějšího ducha a výkon (rychlost 50–52 km/h, poměr klouzání dosahuje téměř hodnoty 9).

Díky svém letovým charakteristikám se stal ATIS 3 i velmi oblíbeným kluzákem pro létání s paramotorem, kde si jej oblíbili zejména piloti, kteří dávají přednost pohodovému létání a motorovým výletům, bezproblémovému startu a minimálním sílám v řízení a přesným reakcím a odezvám na řidičky. 

SKY PARAGLIDERS - METIS 2/43 (EN B, LTF 1-2)

METIS 2/43 je druhou velikostí oblíbeného tandemu. Větší velikost jsme připravili zejména pro profesionální piloty, kteří pečlivě pracují s váhovým rozpětím dle váhy celé škály klientů . Tuto velikost rovněž hojně využívají piloti tandemových tříkolek. I u této velikosti je hlavní důraz kladem na maximální bezpečnost, snadný start a bezpečné, přesně řízené přistání.

SKY PARAGLIDERS - ANTEA K2 (pevnostní test)

ANTEA K2 je ultralehký lehký výkonný padák s váze pouhopouhé 3,2 kilogramu včetně standardních volných konců. Je určen zejména pro piloty soutěží typu Dolomitanmann nebo soutěžích v přeletech v kombinaci s trekingem. 

SKY PARAGLIDERS - ERIS 4 (pevnostní test)

Nový závodní model ve čtvrté generaci. ERIS 4 je vyvázán do tří řad a jeho štíhlost má hodnotu 7. Přesto se bude opět jednat o speciál s velmi vysokou pasivní bezpečnostní v dané kategorii.


 


 

SEDAČKY

MACPARA - LEVITY

Levity symbolizuje rostoucí trend létání s lehčí výbavou, často spojené s turistikou. Levity je ultra lehká, pohodlná, reverzibilní ABS sedačka (postroj a batoh) s nafukovatelným chráničem tzv. airbagem. Je vhodná pro širokou škálu pilotů. Levity spojuje vysokou úroveň pohodlí a snadného užívání typické pro pro všechny MAC PARA paraglidingové postroje. 

SKY PARAGLIDERS - Gii

Gii je úplně nový postroj, který je určen pro pozemní nácvik nebo pro školy paraglidingu. Jedná se o velmi lehkou sedačku s airbagem a předním kontejnerem. Předností této sedačky je jednoduchost s minimem seřizovacích prvků. K dispozici je v jedné velikosti, které je dostatečná pro piloty od 165 cm do 185 centimetrů výšky.

Sedačku je rovněž možno použít i pro pasažéry při tandemových letech - i v této jednoduché podobě nabízí dostatek pohodlí a variability i pro delší lety a chránič (airbag) nabízí dostatek bezpečnosti pro pasažéra i při nepovedeném přistání.

SKY PARAGLIDERS - TWIN

TWIN je speciální tandemový postroj s rozdělenou sedací části. Postroj je velmi lehký a vychází maximálně vstříc potřebám tandemových pilotů, kteří startují i několikrát denně. Volné konce jsou maximálně integrovány do sedačky, prostor pro záložní padák je řešen pomocí rozpadajícího se kontejneru v těžišti sedačky. Sedačka má svůj vlastní chránič, větší zadní kapsu a malé boční kapsy.

zdroj:pgweb

 

© 2010 Paragliding-4U

Tvorba www stránek zdarmaWebnode

Paragliding kurz - Základní škola Létní