Vyhledávání

Dolétání

Naším přáním je Vás naučit paragliding radostně a při tom podporovat Vaší samostatnost létání.

Být "pilot s papírem" a cítit se PILOTEM, který si je jistý tím co umí, JE rozdíl.

OTÁZKA JE ZDA :

chcete za týden pilotní průkaz a nebo se OPRAVDU naučit samostatně létat? Naše škola cestu k pilotnímu průkazu dělí do více dnů než je v našich krajích zvykem...

Učíme létat v českých podmínkách na českých terénech, na kterých budete zřejmě létat nejčastěji

Naše výlety do zahraničí jsou pro každého cenově dostupné, ale může se stát, že Vám čas na výlet do zahraničí nevyjde a zkušenosti získané z českých terénů v naší škole se Vám budou hodit. Dolétání trvá až 5 dní (vybíráme vhodné počasí především o víkendech a počítejte tedy s tím, že s námi alespoň dva víkendy strávíte létáním) Základní kurzy končí ve středu, dolétání začína v sobotu, neboť na základě dlouholetých zkušeností trváme na 2 denní pauze ve výcviku (pro relaxaci po fyzické námaze a odpočinku od teorie) Vědomosti a opakovaná cvičení nabývají díky delšímu výcviku na jistotě a hloubce, díky tomu jsou silným předpokladem pro Vaše vlastního samostatné létání.

cena dolétání a zkoušek: 5.000,- + starty na navijáku

místa kde dolétáváme:

pravidelný provoz po celou sezonu je především na letišti Solany a kopec Raná
(pro piloty oblasti Praha, Středočeský, Ústecký, Karlovarský a Plzeňský kraj)

protože chceme piloty podporovat v místě , kde budou nejčastěji létat, naši instruktoři působí také:

Letiště Hradčany - Mimoň + Krkonoše a Jizerské hory (pro piloty oblasti Liberecký a Pardubický Kraj)
Letiště Všechov - Tábor (pro piloty oblastí kraj Vysočina a Jihočeský kraj)

V ceně kurzu:

  • zapůjčení kompletní výbavy na paragliding pro potřeby výuky
    (v batohu uloženo křídlo se sedačkou dále radiostanice, přilba, záložní padák, výbava má zákonné pojištění na škodu spůsobenou třetí osobě)
  • instruktoři patřící ke špičce ve svém oboru
  • úvodní proškolení a celkové vycvičení v létání na navijáku  
  • lety na navijáku s žákovskou slevou
  • teoretická a praktická zkouška jedním z našich inspektorů provozu LAA ČR
  • pomoc s administrativou potřebnou pro vydání pilotního průkazu na LAA ČR
    (informace naleznete ZDE)

Cena nezahrnuje:

  • starty na navijáku (žákovský start 100,- kč) *  průměrně 10 letů do výšky 300m
  • správní poplatek státní správě za vydání nového pilotního průkazu (1.800,-)
  • ubytování, stravování, cestování

Podmínka účasti:

pilot ve výcviku s platným a potvrzeným osobním listem, aktivně ovládající úlohy "zatáčky o 90°a 180° a všechny úlohy předešlé (tedy dovednosti v rozsahu našeho základního kurzu)

Doporučená výbava:

  • dobrá nálada
  • oblečení umožňující volný pohyb (dlouhé rukávy a dlouhé nohavice)
  • prstové rukavice

Průběh kurzu: v každém letu budete procvičovat třeba i několik zadaných cvičení. Díky tomu, že vybíráme pro Vás termín podle vhodného počasí (nejsme tlačeni časem - ale důsledností) procvičíte si i všechny nepovinné úlohy:

LETOVÝ VÝCVIK

Nácvik přistání do omezeného prostoru (při každém letu na navijáku i z kopce děláte rozpočet na terč - budete schopni s jistotou přistávat do prostoru 50x50 metrů)

Nácvik zatáčení o 360°a osmičky (dokážete odhadnout jak moc se naklonit v sedačce a kdy tahat za řídící šňůry, tak aby křídlo přešlo hezky z zatáčky do zatáčky)

Nácvik zaklopení vnějších částí vrchlíku - "UŠI" (tak tento vykesávací manévr budete umět i o půlnoci... ve výcviku stihnete desítky jeho opakování)

Nácvik asymetrického zaklopení vrchlíku do 1/3 rozpětí (létat pouze na části křídla se učíte již klapnutím uší)

Nácvik létání na svahu (tak zvané svahování se naučíte na kopci Raná, důležité je létat v bezpečné vzdálenosti na správné části návětrného svahu a dělat zatáčky od kopce)

Výškový let (výškový let je každý let, když letíte více než 300metrů nad terénem, nebo převýšení (rozdíl nadmořské výšky místa startu a místa přistání) je vyšší 300 metrů.)

LETOVÝ VÝCVIK – NEPOVINNÉ ÚLOHY

Nácvik provedení B stallu (sestupný manévr Vás naučí, jak správně v případě potřeby stahovat popruhy)

Nácvik asymetrického zaklopení vrchlíku (poloviční zaklopení vrchlíku, je nejčastější strašák na paraglidisty - vy se naučíte sami si strhávat polovinu křídla, a zjistíte že strach z neznáma je často násobněkrát vyšší než snadná a hravá realita )

Nácvik čelního zaklopení vrchlíku - front stall (snad každý začátečník má vnitřní blok, zaklopit si celou náběžnou hranu za "A" popruhy - než zjistí, že křídlo vše spolehlivě s ním zvládne... procvičíte si tedy hlavně způsob jak tento manévr z pozice pilota rozpoznat)

Letová praxe pod dohledem (půjčíme Vám školní výbavu a docvičíte si s námi vše v čem bude mít málo jistoty)


 

© 2010 Paragliding-4U

Tvorba www stránek zdarmaWebnode

Paragliding kurz - Základní škola Létní